Herhangi bir ülkede herhangi bir siyasi partinin Genel Başkanı olsaydım nasıl bir seçim manifestosu hazırlardım serisinin ikinci başlığı "Kamu Atama ve Terfileri" ile devam ediyorum...

İlk atama şartları ve süreç:

-Tüm kamu ilk atamaları (belediyeler dahil) "Merkezi Sınav Sistemi" ile yıllık olarak yapılacaktır. "Merkezi Sınav" haricinde mülakat vb tarzı ikinci bir eleme yapılmayacaktır.

-En az 25 yaşından gün almış olmak, en çok 35 yaşından gün almamış olmak.

-Merkezi Sınav  başvurularında 3 farklı hastanedeki psikiyatri hekiminden olumlu sağlık raporu temin edilecektir. Mezuniyet ve diğer sağlık koşulları ise ülkenin genel mevzuatına uygun şekilde olacaktır.

-Kurumlar arası geçiş hiçbir kadro ve ünvan için yapılmayacaktır. 

-Kamu kurumlarına kurum dışı yönetici ataması yapılmayacaktır.

-Atama sonrası atanıp da göreve başlamayanlar en az 3 yıl, göreve başlayanlar en az 5 yıl "Merkezi Sınav" başvurusu yapamayacaktır. 

-Kamu (lisans ve üstü seviyesi) başvurularında yalnızca yurt içi üniversitelerin örgün öğretiminde eğitimini tamamlamış olanlar değerlendirmeye alınacaktır.

-Adaylar en az İngilizce A2 seviyesinde geçerli bir sertifikaya sahip olmalıdır.

Terfi ve ünvan şartları:

-İlk görevde yükselme için en az 10 yıl aynı kurumda aynı görevi yapma şartını sağlamak.

-Bir üst "görevde yükselme" için bulunduğu ünvan ile en az 5 yıl görev yapmış olmak.

-Görevde yükselme sınavları tüm kurumlar için iki yılda bir "Ortak Merkezi Sınav" ile yapılacaktır. Her aday görev yaptığı kurumdaki şartlarına uyan pozisyonlara mevcut görev yerinin dışındaki illere başvuru yapabilecektir. Ayrıca mülakat vb. tarzı ikinci bir elemeye tabi tutulmayacak, puan sıralamasına göre tercihlere yerleştirme yapılacaktır. 

-Yönetici pozisyonu için 5 yılda bir kura ile rotasyon yapılacaktır. 15 yıl aynı ünvan ile görev yapanlar rotasyon dışı tutulacak olup, tercih edeceği kadro ünvanının boş olduğu bir başka ile tayin hakkı elde etmiş olacaktır. Aynı yeri tercih eden birden çok başvuru olursa, kurum siciline göre en erken işe başlayana öncelik tanınacaktır.

-Mevcut yönetici pozisyonundan feragat edenler veya mevzuata uygun gerekçelerle görevden alınanlar uygun pozisyon bulunan farklı bir ilde bir alt göreve tenzil edilecektir.

Maaş ve özlük hakları:

-En düşük kamu görevlisi maaşı asgari ücretin 3 katı, en yüksek bürokratın maaşı ise asgari ücretin 4 katı olacaktır. Ara ünvanların maaşları bu oranlar arasında eşit kademeli arttırılacaktır. 

-Kamu görevlilerine maaşlarının yüzde 15'ini geçmeyecek şekilde, illere göre istatistik kurumunca belirlenecek oranlarda kira yardımı yapılacaktır.

-Yüz kızartıcı suçtan mahkeme kararı ile hüküm giyenlerin sözleşme akdi feshedilecektir. Maddi bir çıkar elde edildiği hükme bağlandı ise sözleşme akdini müteakip elde edilen maddi çıkar bedeli için haciz yoluna gidilecektir.

-Kamuda hangi pozisyonda olursa olsun, yıllık olarak mal bildirimi yapmak esastır. Resmi olarak kaynağı ispat edilemeyen anormal bir gelir durumu tespit edilirse ilgili miktar kişiden tahsil edilecektir.

-1,2 ve 3. derece yakınlıkları bulunan ve kamuda görev yapan kişiler aynı ilde görev yapamazlar.

-Kamu görevlileri doğdukları il baz alınarak; doğdukları il merkezi ile görev yaptıkları il merkezleri arasında en az 100 km mesafe olan illerde görev alabilirler.

-Kamuda çalışan kişiler ve 1. derece yakınlarının herhangi bir ticari faaliyette bulunması yasaktır. 2. ve 3. derece yakınlığı olanlar ise şahsın görev yaptığı kurum ile ticari faaliyetler yapamaz.

-Kamu kurumları yöneticilerine lojman ve makam aracı tahsisi yapılmayacaktır. Görev yapılan kurum merkezi (Büyükşehirler hariç) şehir merkezinden 10km ve daha uzak ise personel servisleri ile ulaşım sağlanacaktır. Büyükşehirlerde ise tüm kamu birimleri için servis tahsis edilecektir.